keskiviikko 7. marraskuuta 2018

Puhelinpalvelua


Puhelinkeskukset ovat kehittyneet merkittävästi viimeisten vuosien aikana. Hyvä niin. On varmaan tehokkaampaa pitää Onni-robottia vastaamassa ja ohjaamassa asiakkaan kieli- ja  asiavalintaa. Jossain tilanteessa robotin kanssa pystyy varmaan hoitaman koko asiankin.

Vähän kuitenkin luottamustani laski eilinen kokemus. Eilen klo 12:02 soitin yhteen palvelunumeroon, johon saa soittaa arkisin klo 12-13. Siellä vastasi Onni, jonka ohjaamana sain valittua pääotsikkotasolla, mitä asiani koskee.

Sitten aloin jonottaa. Jonossa Onnin ystävällinen ääni kertoi minun olevan ensimmäisenä jonossa ja jonotusajan olevan noin 10 minuuttia.

Kun olin jonottanut 20 minuuttia, olin edelleen ensimmäisenä jonossa. Sama ystävällinen ääni kehotti minua painamaan * (tähti) aktivoidakseni takaisinsoiton. Tein työtä käskettyä ja Onni varmisti vielä numeron, johon takaisinsoitto tapahtuu. Ystävällinen ääni lupasi takaisinsoiton tapahtuvan kello 12:32:een mennessä.

Olen nyt odottanut takaisinsoittoa 22 tuntia 10 minuuttia.

Toisaalta ystävällinen ääni ei kellonajan lisäksi maininnut päivää, johon mennessä takaisinsoitto tapahtuu.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti