Minäkin olen saanut jouluostokseni suoritettua.
Perinteisesti olemme Martin kanssa menneet Turun
kauppakeskuksiin pyörimään ja etsimään mukavia ja tarpeellisia joululahjoja
läheisillemme. Ostospäivät ovat olleet vuoden stressaavimmat kokemukset. Kiire,
ruuhka ja valitsemisen vaikeus vähentävät joulumieltä melkoisesti.
Tänä vuonna emme vaan jaksaneet lähteä.
Sen sijaan lähdimme katsastamaan nettikauppojen tarjontaa.
Yllätys oli äärimmäisen myönteinen. Verkkokaupoissa on valtavat valikoimat,
tuotteiden löytäminen on helppoa ja niiden ominaisuudet kuvattu mainiosti.
Ostosprosessi sujuu kaikissa kaupoissa mallikkaasti.
Paikalla on aina on-line asiakaspalvelija (tai osaava robotti), joka kiirehtii
tarjoamaan apua, mikäli ostaja jää liian pitkäksi aikaa miettimään.
Ostamamme lahjakortit tulivat heti sähköpostiin.
Tavaroiden toimitustavaksi valitsimme joko ykkösvaihtoehtomme
Smartpostin, noudon R-kioskilta tai kotiinkuljetuksen. Kaikista tilauksista
tuli välitön tilausvahvistus, lähetysvaiheessa toimitusilmoitus sekä linkki
kuljetusten seurantaan. Tavarat tulivat ajallaan ja moitteettomassa kunnossa.
Noutopisteen ja kuljetusliikkeiden asiakaspalvelu oli ystävällistä ja ripeää.
Ratkaisumme paras puoli (ajansäästön ohella) on
stressittömyys.
Anteeksi vaan, kivijalkamyymäläkauppiaat, kyllä minä
siirryin nyt nettikauppojen asiakkaaksi.
P. S. Yksi poikkeama tosin on: Laitilan Kirjakaupasta saa
niin erinomaista ja asiantuntevaa palvelua, että lahjakirjat ostimme tänäkin
vuonna Markelta. Siellä käydessä ei stressaannu, pikemminkin päin vastoin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti